Preview

Novelty. Experiment. Traditions (N.Ex.T)

Advanced search

Applying NFT Technology in the Organization and Support of Customer-Tailored Educational Programs

Abstract

The radical transformation of the labor market has resulted in the traditional methods of training innovative professionals becoming inadequate to the requirements and challenges of the new economy. The introduction of individual / customer-tailored curricula at Russian universities can provide the necessary impetus for the development. The issue of implementing an individual curriculum gives rise to the problem of authenticating the autonomously completed courses, including the consideration of their practical content. The solution to this problem can consist in the introduction of NFT technology to confi rm the authenticity of the diploma and to formally consolidate the educational courses completed by the student. To analyze the hypotheses put forward, the author applies the methodological models of factor analysis, as well as the method of principal components.

About the Author

T. I. Konchagina
North-Western Institute of Management, Russian Academy of National Economy and Public Administration under the President of the Russian Federation; Faculty of Economics and Finance
Russian Federation

Taisia I. Konchagina, BA student

Saint Petersburg



References

1. Сазонов Б. А. Индивидуально-ориентированная организация учебного процесса как условие модернизации высшего образования // Высшее образование в России, 2011. № 4. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/individualno-orientirovannaya-organizatsiyauchebnogo-protsessa-kak-uslovie-modernizatsii-vysshego-obrazovaniya (дата обращения: 2.05.2022).

2. Qin Wang, Rujia Li, Qi Wang, Shiping Chen (2021). Non-Fungible Token (NFT): Overview, Evaluation, Opportunities and Challenges. URL: https://arxiv.org/pdf/2105.07447.pdf (дата обращения: 02.05.2022).

3. Turcu C., Turcu C., Chiuchisan I. (2018). Blockchain and Its Potential in Education. Proceedings of International Conference on Virtual Learning — ICVL. October 26–28, 2018. URL: https://arxiv.org/abs/1903.09300 (дата обращения: 05.05.2021).

4. Blockchain Applications For Diploma Verification in Higher Education Institution in Portugal — A mixed methods study (2021). URL: https://repositorio-aberto.up.pt/bitstream/10216/134729/2/481882.pdf (дата обращения: 05.05.2021).

5. Конюховский П. В., Ольховик А. О., Алипов А. С. Модели оценивания качества высшего образования как инструмент управления развитием человеческого капитала // Актуальные проблемы экономики и менеджмента, 2017. № 4 (16). С. 88–94.

6. Конюховский П. В. Оценивание результатов образовательной деятельности: методы и решения // В сборнике: Менеджмент XXI в.: социально-экономическая трансформация в условиях неопределенности. Сборник научных статей по материалам XVIII Международной научно-практической конференции. Санкт-Петербург, 2020. С. 209–218.

7. Конюховский П. В. О методах оценивания результатов и эффективности образовательной деятельности в современных ус ловиях // В сборнике: Государство и бизнес. Современные тенденции и проблемы развития экономики. Материалы XIII Международной научно-практической конференции. В 3 ч. Санкт-Петербург, 2021. С. 120–132.

8. Конюховский П. В., Алипов А. С. Проблемы развития и совершенствования систем оценивания в условиях цифровой трансформации образовательной сферы // В сборнике: Менеджмент XXI в.: экономика, общество и образование в условиях новой нормальности. Сборник научных статей по материалам XX Международной научно-практической онлайн-конференции. Санкт-Петербург, 2022. С. 215–221.

9. Qin Wang, Rujia Li, Qi Wang, Shiping Chen (2021). Non-Fungible Token (NFT): Overview, Evaluation, Opportunities and Challenges. URL: https://arxiv.org/pdf/2105.07447.pdf (дата обращения 20.05.2022 ).


Review

For citations:


Konchagina T.I. Applying NFT Technology in the Organization and Support of Customer-Tailored Educational Programs. Novelty. Experiment. Traditions (N.Ex.T). 2023;9(1 (21)):20-31. (In Russ.)

Views: 205


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-3625 (Online)