Preview

Novelty. Experiment. Traditions (N.Ex.T)

Advanced search

Developing the Strategy of PR-Activities of the Enterprise as a Factor of Market Success (on the Example of the Market of Sanitary Products)

Abstract

The article considers the tools, directions and types of PR-strategies of enterprises to achieve market success. The relevance of the research subject is conditioned by the need to transform the marketing activity of the enterprise as a whole and to improve PRactivities under current conditions of their functioning. The paper presents the results of organizing PR-activities of the company of the real sector of economy, operating on the market of sanitary products, as well as the results of SWOT-analysis of the implementation of its PR-strategy. The author has identified some promising areas of improvement of PR-activities of the company to ensure commercial success.

About the Author

P. N. Doronina
North-Western Institute of Management, Russian Academy of National Economy and Public Administration under the President of the Russian Federation
Russian Federation

Polina N. Doronina,  3nd year master’s student, Faculty of Economics and finance, Business Economics MA Program

Saint Petersburg 



References

1. Белых Е. А., Мельникова Н. С. Современные стратегии и тактики PR-индустрии // Молодой ученый. — 2020. — № 50(340). — С. 131–133.

2. Быков Д. А. Рекламные PR-технологии продвижения бренда // Экономика сегодня: современное состояние и перспективы развития. — 2020. — С. 94–99.

3. Георгиевская Е. А. Современные тенденции развития рынка премиальных сантехнических изделий // Теоретические и практические аспекты развития современной науки: теория, методология, практика. — 2022. — С. 58–89.

4. Дмитриев А. Г., Романников А. Н. Моделирование эффективной стратегии PR-кампании // Проблемы теории и практики управления. — 2021. — № 9. — С. 83–101.

5. Кузнецова Е. А. Современные стратегии продвижения компании // Консолидация интеллектуальных ресурсов как фактор развития современных исследований : сб. статей Международной научно-практической конференции. — Петрозаводск, 2021. — С. 144– 147.

6. Ле Т. Н., Дюженкова Н. В. Особенности продаж и продвижения товаров на рынке сантехники // Вестник научных конференций. — 2016. — № 10-7(14). — C. 305–310.

7. Молонова А. В., Чжан Н. Стратегии развития конкурентоспособности китайских компаний на российском рынке сантехники // Современный менеджмент. Проблемы и перспективы : сб. статей по итогам XIV международной научно-практической конференции. — 2019. — С. 34–40.

8. Сапожникова А. А. Коммуникационная стратегия PR как метод управления корпоративной репутацией // Аллея науки. — 2022. — Т. 1. — № 4(67). — С. 1093–1098. 9. Чжан Н. Стратегии китайских компаний на российском рынке сантехники // Меридиан. — 2020. — № 1(35). — C. 333–335.


Supplementary files

Review

For citations:


Doronina P.N. Developing the Strategy of PR-Activities of the Enterprise as a Factor of Market Success (on the Example of the Market of Sanitary Products). Novelty. Experiment. Traditions (N.Ex.T). 2024;10(1 (25)):21-29. (In Russ.)

Views: 146


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-3625 (Online)