Creating a Positive Image of the Theater on the Internet (on the Example of St. Petersburg Theaters)
Abstract
The digitalization of society leads to significant changes in advertising and public relations. Traditional spheres of culture, such as theater, nowadays have to rethink the features of interaction with the audience and find innovative ways of communication techniques. The article considers the tools of image formation in the Internet on the example of St. Petersburg theaters. The official site and social networks are considered as fundamental communication channels of theater. The relevance of maintaining Internet pages on specific examples is analyzed.
About the Author
V. D. GorlanovaRussian Federation
BA Student
References
1. Бондаренко Е. А.Роль фирменного стиля в деятельности организации / Е. А. Бонда-ренко. Инновационная наука, 2017.
2. Гаврилова М. В.Визуальная коммуникация : учеб. пособие. Министерство культу-ры РФ, Санкт-Петербургский государственный институт кино и телевидения. СПб. : СПбГИКиТ, 2020. 53 с.
3. Каратаева Л. Н. Искусство в коммуникативной ситуации : учеб. пособие / Л. Н. Ка-ратаева. Мурманск : Изд-во МГТУ, 2008. 53 с.
4. Назаров М. М.Визуальные образы в социальной и маркетинговой коммуникации: опыт междисциплинарного исследования / М. М. Назаров, М .А. Папантиму. М. : Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2009. 30 с.
5. Пашаева М. Р.Коммуникационная деятельность учреждений культуры и искусства: результаты исследования // Идеи и идеалы. 2014. № 1. С. 119.
6. Прохожев О. А.Проектирование средств визуальной коммуникации : учеб.-метод. пособие. Нижегор. гос. архитектур.-строит. ун-т. Н. Новгород : ННГАСУ, 2019. 113 с.
7. Румянцев Д. Event-маркетинг. Все об организации и продвижении событий / Д. Румянцев, Н. Франкель. СПб. : Питер, 2018. С. 116, 131.
8. Симонова И. Ф.Имидж театра / И. Ф. Симонова, К. В. Бернадская. Современная наука: актуальные проблемы теории и практики, 2020.
9. Тендит К. Н.Основы репутационного менеджмента : учеб. пособие / К. Н. Тендит. Комсомольск-на-Амуре : ФГБОУ ВПО «КнАГТУ», 2013. 85 с.
10. Тяжлов Я. И. Визуальный компонент о современных медиатекстах о кино // ConnectUniversum — 2014: сборник материалов Международной научно-практической ин-тернет-конференции. Томск : Изд. Дом Томского гос. университета, 2015. 219 с.
11. Филь М.Социальные сети. Новые технологии управления мира / М. Филь. 1-я Конференция «Ломоносов-2021». Синергия, 2016.
12. Халилов Д.Новейшие инструменты продвижения в Instagram. Суровый питерский SMM [Электронный источник]. URL: https://smmconfa.ru/program (дата обращения: 15.02.2019).
13. Lou Chen.Something Social, Something Entertaining? How Digital Content Marketing Augments Consumer Experience and Brand Loyalty / Chen Lou, Quan Xie // International Journal of Advertising. 2020.
14. Mayrhofer M.User Generated Content Presenting Brands on Social Media Increases Young Adults’ Purchase Intention / Mira Mayrhofer, Jorg Matthes, Sabine Einwiller, Brigitte Naderer // International Journal of Advertising. 2020. № 1. P. 166–186.
15. Panigyrakis G.All We Have Is Words: Applying Rhetoric to Examine How Social Media Marketing Activities Strengthen the Connection between the Brand and the Self / George Panigyrakis, Anastasios Panopoulos, Eirini Koronaki // International Journal of Advertising. 2020. № 5. P. 12.
16. Taylor C. R.Advertising and COVID-19 / Charles R. Taylor // International Journal of Advertising. 2020. № 5. P. 587–589.
Review
For citations:
Gorlanova V.D. Creating a Positive Image of the Theater on the Internet (on the Example of St. Petersburg Theaters). Novelty. Experiment. Traditions (N.Ex.T). 2021;7(2):24-31. (In Russ.)