Preview

Novelty. Experiment. Traditions (N.Ex.T)

Advanced search

Features of the Assessment and Formation of a Risk Management Strategy for Marketing Projects

Abstract

The article examines the features of the assessment and formation of a risk management strategy for marketing projects. Marketing, as one of the main areas of activity of the organization, has a strong infuence on the growth of profts, strengthening the role of the organization in the market and other indicators that affect the proftability of the enterprise. For this reason, the relevance and importance of developing a risk management strategy for marketing projects is growing. However, today Russian companies do not pay due attention to this area.
Particular attention in the article is paid to the dependence of the organization’s proft growth on the correctness of work with marketing projects, from which it follows that it is especially important to study the assessment and form a risk management strategy for these projects.
The specifcity of the risks of marketing projects is due to various factors that are discussed in the article.
The purpose of this work is to identify the dependence of the effciency of the project team of marketing projects on the importance of assessing and forming a  risk management strategy. To achieve this goal, it is necessary to solve such problems as identifying the relationship between marketing and risk management, as well as considering the main types of risks inherent in marketing projects, and the specifcs of forming a strategy for their management.

About the Author

K. E. Ivanova
North-West Institute of Management of RANEPA
Russian Federation

Ksenia Е. Ivanova, MA Student Project and Program Management at the Faculty of Economics and Finance

Saint Petersburg



References

1. Бахтеев Ю. Д., Белякова В. А. Концепция стратегического маркетинга как основа управления конкурентоспособностью предприятий [Электронный ресурс] // Научная электронная библиотека «КиберЛенинка». URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kontseptsiya-strategicheskogo-marketinga-kak-osnova-upravleniyakonkurentosposobnostyu-predpriyatiy/viewer (дата обращения: 20.08.2021).

2. Воронцовский А. В. Управление рисками : учебное пособие для студентов вузов. СПб. : ОЦЭиМ, 2010. 482 с.

3. Исследование состояния малого и среднего бизнеса в России после года пандемии [Электронный ресурс] // Деловой мир. 28.04.2021. URL: https://delovoymir.biz/issledovanie-pokazalo-sostoyanie-malogo-i-srednego-biznesa-v-rossii-posle-goda-pandemii.html (дата обращения: 03.08.2021).

4. Киселева И. А., Искаджян С. О. Методы оценки эффективности и степени риска маркетинговых стратегий [Электронный ресурс] // ИТпортал. 2017. № 1 (13). URL: https://itportal.ru/science/economy/metody-otsenki-effektivnosti-i-step/ (дата обращения: 29.08.2021).

5. Козырев А. А. Исследуя методологические основы стратегирования социально-экономического развития // Экономика в промышленности. 2020. Т. 13. № 4. С. 434–447.

6. Корезин А. С., Мурашов С. Б. Социологические аспекты риска в управлении маркетинговой деятельностью [Электронный ресур] // Управленческое консультирование. 2015. № 1. С. 94–103. URL: https://www.acjournal.ru/jour/article/view/11/12 (дата обращения: 02.09.2021).

7. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс / пер. с англ. под ред. С. Г. Бужук. 2-е изд. СПб. : Питер, 2016. 464 с.

8. Магданов П. В. Современный подход к стратегическому планированию // Искусство управления. 2011. № 1. С. 11–27.

9. Умавов Ю. Д. Состояние маркетинга в России [Электронный ресурс] //Вопросы структуризации экономики. 2011. № 1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sostoyanie-marketinga-v-rossii/viewer (дата обращения: 15.08.2021).

10. Чагина О. А. Управление рисками в маркетинге // Научный вестник МГТУ ГА. 2011. № 167. С. 90–93.

11. Чайка Е. В. Зарубежная методика аудита маркетинговой деятельности компаний // Российское предпринимательство. 2010. № 2 (2). 86 с.

12. Шкурко В. Е. Управление рисками проектов : учебное пособие. Екатеринбург : Урал, 2014. 184 с.


Review

For citations:


Ivanova K.E. Features of the Assessment and Formation of a Risk Management Strategy for Marketing Projects. Novelty. Experiment. Traditions (N.Ex.T). 2021;7(4):23-30. (In Russ.)

Views: 309


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-3625 (Online)